Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Utolsó kommentek

Életmód tanácsok

Ebben a blogban profi tanácsadók látják el az olvasókat életmód tanácsokkal

Friss topikok

Linkblog

A bölcsőde és a bacik

2011.04.04. 13:52 Sajó0415

 

Előre bocsájtom se orvos, se tanár nem vagyok csak egy nagycsaládos anyuka, ezért csak azt és úgy tudom megírni, ahogy én tapasztaltam!

Akinek van gyereke és járt bölcsődébe, tapasztalhatta, milyen sűrűn kap el a kicsi valamilyen "nyavalyát". Azt hallottam fél év, amíg a gyermek megszokja a benti bacilus-környezetet. Sajnos a tapasztalat azt mutatta a fél év majdnem 1 év lett, de ez is csak azért nem lett hosszabb, mivel a tettek mezejére léptem!

Nem akartam elfogadni, hogy nem lehet tenni valamit az állandó betegeskedés ellen. Gondoltam, ha felnőttek immunrendszerét lehet erősíteni, támogatni, akkor a kisfiamnál is kell, hogy működjön ez a dolog.

Elkezdtem adni a Nutrilite rágható napi multivitamint, majd kiegészítettem rágható C-vitaminnal és amikor virágkorát élte a vírusos, "taknyos" időszak teljes ideje alatt 2 hetes turnusokra (1 hét kihagyással) beiktattam az Echinacea-t is! 

Eredmény az lett, hogy tavaly januártól 3 egymást követő hónapot végig tudtunk járni a bölcsődébe úgy, hogy csak kisebb orrfolyásos időszakok voltak (azon az 1-1 héten mikor az Echinacea kimaradt), de egyébként semmi komolyabb betegség nem volt, orvoshoz sem kellett menni. A fenti időszak alatt a szokásos hányós-hasmenős vírus is végigment a csoporton, de minket elkerült.

Nem vagyok én sem tökéletes, amikor a vitaminokat nem kezdtem el időben adni (pl. tavaly ősszel, még a "vírus-szezon" előtt) nálunk is jöttek a betegségek. Jó lecke volt számomra, hogy mindig résen kell lenni! Nincs olyan, hogy a szervezet tartalékokat képez!

Tudom, hogy pici gyerekeknél nem könnyű beadni akár a vitamint, akár a gyógyszert, de állítólag mi vagyunk a felnőttek és az "okosabbak", valahogy nekem is ki kellett cseleznem a kisfiamat! Íme 2 ötlet, amit sikerrel alkalmaztam:

1. Van egy pici mozsaram (kb. 2.000,-Ft-ért lehet venni sok helyen kőmozsarat!), abban porrá törtem a tablettákat és beleraktam a fiam pudingjába, ha Önnek jobb, tegye banán vagy barackpépbe!! Azt mondtam "fahéjjas" pudingot eszik, ezért vannak benne azok az apró szemek! Nem zavarta, minden gond nélkül rendszeresen megette! Ma már viszont szét tudja rágni a muti- és C-vitamint, és nagyon ízlik neki. Úgy adtam oda neki, hogy nagyon finomak lesznek, mintha cukorkát enne ..., ezért így is fogadta! Az Echinacea-t még mindig "pudingozom".

2. A tabletták igen jól oldódnak vízben, ezért egy kis pohárba beletettem a porrá tört tablettákat (multit és a C-t) és vizet adtam hozzájuk. Amikor a tabletták teljesen feloldódtak egy használaton kívüli lázcsillapítós-szívóka segítségével felszívtam a keveréket és beadtam, mintha gyógyszer lenne! Így is elfogadta. Az Echinacea itt is pudinggal együtt jut be a szervezetébe!

Próbálja ki, vagy, ha van más ötlete, kérem ossza meg velem/velünk! Minden segítség jól jön!

Jó egészséget! Üdvözlettel: Ildikó

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://eletstilus.blog.hu/api/trackback/id/tr872798743

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tolnai Klára 2014.08.22. 11:51:26

Sok vitaminnal és ásványanyaggal kell szerintem pótolni nap mint nap az emberi szervezetünket,én most a C-vitamin fontosságáról írnék. Reggeli étkezésimmel fogyasztom el,hogy a napom jól induljon.És a Nutrelite termékekben megbízom mivel ezek nem szennyezettek.
süti beállítások módosítása